Eat, sleep soccer repeat! Sophomore year! - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Jade Elling - WaarBenJij.nu Eat, sleep soccer repeat! Sophomore year! - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Jade Elling - WaarBenJij.nu

Eat, sleep soccer repeat! Sophomore year!

Blijf op de hoogte en volg Jade

24 September 2018 | Verenigde Staten, Montgomery

Inmiddels zit ik alweer ruim 2 maanden in Amerika en is het school leven weer begonnen. De eerste 2/3 weken dat ik terug was bij Faulkner University was net als vorig jaar weer preseason. Dus dat betekende eat, sleep, soccer repeat! En dat is waarvoor ik hier ben!


Dit jaar ben ik 2de jaars student, dat noemen ze hier Sophomore. Toch heb ik er voor gekozen om in het zelfde gebouw te blijven wonen. Ik heb een nieuw kamergenoot, Priscilla. Ook in het team zijn er nieuwe teamgenoten. Helaas geen andere Nederlanders.

Samen met mijn moeder en broertje heb ik al mijn spullen voor mijn kamer gehaald en ingericht. Van de nieuwe coach kregen we nieuwe trainings shirtjes, shorts, tas en sweatshirts. Het team was erg leuk we hadden de eerste weken deden we naast 2x per dag training teamactiviteiten, zo hadden we een scavenger hunt door Montgomery, talenten show en spelletjes avond. En natuurlijk gaat dat er enorm fanatiek aan toe! Alles wordt bijgehouden op de instagram account van het team ;) @Faulkner_womens.soccer

Naast veel leuke dingen, hebben we ook verschillende fitnesstesten afgelegd zoals de 1 en 2 mile run en sprints alle fitnesstesten heb ik gehaald. Door het vele trainen krijg je natuurlijk spierpijn en raken je spieren vermoeid, daarom hadden we 1x per week ice-baths, voor ons 10min ga je in een soort mini bad met ijs en water, super koud en echt geen pretje.

Helaas aan het einde van een training aan het eind van de eerste week raakte ik geblesseerd. Mijn enkel was helemaal opgezwollen en blauw. Eerst dachten we dat ik het had verzwikt maar na een week was er nog geen voorruit gang, nog steeds veel pijn, dik en blauw. De dokter kwam er naar kijken en vertelde dat ik een MRI moest om te zien of niks gescheurd was. Na veel weken over en weer bellen met de verzekering kon ik eindelijk een MRI krijgen. Van de verzorging mocht ik niks doen tot dat ik de uitslag van de MRI had. Uit de MRI bleek dat ik een scheurtje heb in een van de spieren bij mijn enkel. Elke dag ga ik naar treatment om mijn enkel te laten verzorgen en te trainen, gelukkig is dit meestal gezellig want de verzorgster maakt veel grappen en er zijn meestal nog een paar teamgenoten die met mij mee gaan. Helaas heb ik hier door het halve seizoen al gemist en begin ik pas net weer met voorzichtig aan te trainen, nu nog vooral alleen met de verzorger. Dit is erg frustrerend vooral omdat je veel alleen moet doen, ver weg van thuis. Gelukkig zijn de meiden hier enorm behulpzaam en heb ik veel aan mijn vrienden hier en de verzorger die me enorm helpt :)

Maar het is niet alleen maar voetbal, ook school is inmiddels weer begonnen en de lessen zijn dit jaar 5 dagen in de week, vorig jaar was het nog 4. De lessen gaan tot nu toe goed, ik heb dit semester, accounting, marketing, engels en bijbel. Ook heb ik een baantje bij de snackbar op school.

Samen met mijn maatje uit Canada Kelbe en mijn wondertwin uit Argentinië Vicky doe ik veel leuke dingen zoals naar Auburn voor een voetbalwedstrijd, Fifa, naar het park en naar een baseball wedstrijd in een suite
Ook zijn we met het team naar South Carolina geweest voor een weekend met 2 wedstrijden. Samen met Kelbe was ik naar een Airshow wat erg gaaf was!
Ook doe ik veel leuke dingen met Kayla en Shelby, zij gaan altijd mee naar de verzorger, Nerf gun fights, films, pizzoocies maken (Pizza, Cookies) en uiteten ect. Altijd veel lol!

Hoewel ik dus het voetballen ontzettend mis, heb ik het naar mijn zin en werk ik hard om sterker terug te komen!
Tot Snel!

  • 26 September 2018 - 08:34

    Niki Elling:

    Hoi Jade.
    Wat heerlijk weer n verslag van je te lezen. We hebben ook contact via app maar dit vind ik ook super.
    Jammer van de blessure , hoop dat het spoedig voorbij is en dat je weer heerlijk mee kunt voetballen.
    Met je studie gaat het ook lekker heb ik begrepen, houden zo.
    Hier geen bijzonderheden te melden.
    Pas momenteel regelmatig op in Amsterdam.
    Dit weekend naar vrienden in Friesland.
    Moppie heel veel succes verder. Ik denk aan je en I LOVE YOU!!!!
    Dikke knuffel en kus . ❤️❤️❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

19 jaar en voetballend en studerend in Amerika!

Actief sinds 01 Aug. 2018
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 4811

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 01 Juli 2020

Jade goes Usa

Landen bezocht: