"A new adventure" - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Jade Elling - WaarBenJij.nu "A new adventure" - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Jade Elling - WaarBenJij.nu

"A new adventure"

Blijf op de hoogte en volg Jade

06 Mei 2019 | Verenigde Staten, Montgomery

Halloo!

Het is alweer een heel tijd geleden. Ik heb ook geen idee of jullie nog steeds geïnteresseerd zijn in wat er allemaal gebeurt aan de andere kant van het water maar ik dacht even tijd voor een update. 

Toen ik terug kwam in Amerika begin January had ik al een paar dagen van school gemist, Kayla mijn maatje kwam me gelukkig ophalen. De volgende dag was het gelijk weer tijd voor school en voetbaltraining. Na ja voetbaltraining eigenlijk meer fitness, en wie houdt er nou niet van fitness training :) maar omdat ik zo lang geblesseerd was geweest had ik er toch ontzettend veel zin in want daarvoor kon ik niet echt mee doen. Maar ook dit was maar weer van korte duur want tijdens een indoor training raakte ik alweer geblesseerd, dit keer mijn knie. De trainer Katie had het gecheckt en heeft me daarna doorgestuurd naar de dokter, daaruit bleek dat ik mijn MCL had geblesseerd, vraag me niet wat het precies is, kortom de dokter zei dat als ik een PRP shot (Platelet-Rich Plasma) deed in mijn knie dat het hopelijk een maand zou duren. Dus dat was het plan. Nou als je mij kent dan weet je dat ik een hekel heb aan naalden, dus het was absoluut geen pretje. Eerst gingen ze mijn bloed prikken en van mijn bloed haalden ze mijn plasma en dat ging met een redelijk grote naald in mijn knie. Kort om TOP! Daarna een paar dagen op krukken zodat er geen gewicht op kwam. Daarna weer terug naar de fysio en ja die had ik net een week van te voren gedag gezegd voor mijn enkel, dus ze maakten al grappen dat ik maar in een bubbel moest zodat ik geen gekke dingen kon doen. Het was een ontzettende setback voor mij, maar ook nu weer ging ik er met de volle 120% voor om beter en sterker terug te komen. Na hard trainen met het team, fysio, Katie de trainer en alleen, ben ik er weer. Ik was optijd fit voor de paar spring games die we hadden gepland en ondanks dat ik nog niet speelde zoals ik wilde genoot ik er ontzettend van. Gewoon weer dat wedstrijd gevoel.

Maar tis niet alleen voetbal… helaas…. Ook was ik weer naar school natuurlijk en dat ging gewoon weer zijn gangetje, niet echt bijzondere dingen. Ik had 2 lessen met mijn maatje Vicky wat gezellig was. Voor de rest had ik nog steeds een baantje in de grill.

Naast al het serieuze hebben we ook weer leuke dingen gedaan, don’t worry. Zo zijn Kayla en ik op bezoek geweest bij Shelby in Birmingham. We gingen naar Topgolf, om het ff uit te leggen het is een gebouw met verschillende verdiepingen en je slaat een golf bal, als of je aan het golfen bent in een bepaalde richting, of dat probeer je. Was erg leuk!
Ook was er een keer lasergame en voor de rest eigenlijk heel veel voetballen, voetballen en nog is voetballen met mijn maatjes Vicky en Rebeka.
Ook was mijn verjaardag. 19 jaar jeetje gaat snel, samen met wat teamgenoten was ik gezellig uit eten. Thnx guys!
Laten we het ook over Ajax hebben want ja hallo Ajax fan #1 heeft natuurlijk alle wedstrijden gewoon gekeken, zelfs als ik les had dan moest dat maar even wachten want dit was toch wel erg belangrijk, haha. Met trots liep ik rond in mijn Ajax shirtje en vertelde ik over hoe we Real Madrid even voetballes hebben gegeven. Geen idee of ze snapte waar ik het over had. Maar hey ik was er trots op!

Aan het einde van het semester hadden we de Baldy awards, net als afgelopen jaar. Het is een event voor alle sportteams van Faulkner. Ik zat bij de academic team en als team wonnen we sportsmanship award. Iedereen draagt zijn nette kleding en geen trainingsbroek of shorts voor een keer wat best grappig is om te zien. 

Na ja als je dit leest dan denk je vast wat praat je nou over ‘a new adventure’ Jade je praat alleen maar over dingen die je gedaan hebt en niet echt ‘a new adventure’. Sorry! Ja ‘a new adventure’ waar zal ik eens beginnen. I guess at the beginning. Ong. 2 jaar geleden kwam ik naar Faulkner voor voornamelijk Voetballen, omdat dit het enige is wat ik altijd leuk zal blijven vinden. En door naar Amerika te gaan kon ik dit op een best wel hoog niveau doen in combinatie met school. Na 2 seizoenen Faulkner is het voetbal niet precies wat ik voor ogen had bij Faulkner, helaas, het team was hartstikke gezellig en ik heb veel geleerd en veel vrienden gemaakt. ( I’m gonna miss you guys) maar ik had het op het veld niet naar mijn zin, dus besloot ik op zoek te gaan naar een nieuwe school, ‘a new adventure’. Na lang zoeken, 15/20 mailtjes van scholen gelezen en bekeken. Een heel aantal face time gesprekken met coaches gehad. En tijdens spring break een bezoek aan een school in Ohio kwam ik uiteindelijk bij hopelijk de beste school voor mijn voetbal en school carrière. Grace College in Indiana is het geworden. Dat is the new adventure! De volgende keer dat ik terug kom in Amerika ga ik niet meer naar Alabama maar we gaan naar het noorden naar Indiana. Ik kijk er ontzettend naar uit en ik hoop er een betere voetballer te worden en natuurlijk ook mijn diploma te halen, don’t you worry mom and dad ;)
Ja dit moest ik natuurlijk ook aan mijn teamgenoten bij Faulkner vertellen, dit vond ik nog best wel lastig maar gelukkig, was iedereen blij voor me en wenste ze me het beste.

De laatste weken zijn voorbij gevolgen. Niet alleen ben ik naar Ohio geweest tijdens Spring break ook kwam me pa op bezoek en zijn we naar Mobile en een dagje strand geweest, was gezellig! Daarnaast was ik druk bezig met sporten, sportschool, hardlopen en voetballen. En de laatste weken leuke dingen doen met mijn vrienden. Adventures endgame heb ik inmiddels wel 2x gezien haha. 
O ja ik moest natuurlijk wel alle spullen die ik in 2 jaar bij elkaar had gekregen naar huis zien te krijgen, ja dat was nog even een opdracht. Samen met Kayla ging ik opzoek naar een extra koffer, ja denk je leuk om te vertellen daar is niks aan. Dat klopt maar ja, tot je met mij opzoek gaat naar een koffer, vraag het Kayla. Ik loop tegen 1 koffer aan en vervolgens was er een hele domino van koffers die omvielen. Lekker bezig weer. Maar hey mission complete! Ik heb mijn tv gelukkig naar Indiana kunnen versturen en de rest van mijn spullen weggeven, ik liep met een magnetron en nog 3/4 andere dingen allemaal opgestapeld de hele campus over gelopen om het naar de training room te brengen aangezien iedereen al naar huis was. En de avond voor vertrek lag mijn hele kamer nog vol met al mijn kleding schoenen en nog andere spullen en moest het nog allemaal in 2 koffers, ja ik stond op het punt om het gewoon allemaal te verbranden en alles op nieuw te kopen maar hey het is gelukt!

De laatste dag, ja jeetje das raar, na gedag te hebben gezegd met hugs, handshakes en allemaal leuk lachen en succes, joe doei! Voelde het toch wel raar. Maar ik was nog niet weg, samen met Kelbe hebben we in Atlanta even niet alleen de hele airport rond gereden ook zijn we naar het Delta museum geweest, was erg gezellig. Tja toen was het toch echt tijd om te gaan. O ja me koffers waren te zwaar dus reorganiseren en toen was het goed, ik kon het niet langer uitstellen. One last goodbye, je zou denken dat ik er nu wel goed in ben geworden maar tis altijd raar. Toen ik bij de gate kwam dacht ik nog even niet mee te komen aangezien op het bord stond nog 1 stoel vrij en ik was nummer 10 op de lijst voor de stand-by. Nou ik was al aan het plannen voor een hotel en hoe ik dat ging doen. Toen de mevrouw ineens riep “Jade Elling Check in please” ‘here is your seat’ en daar ben ik dan 26H onderweg naar het freaking freezing Netherlands. O ja ik ben 30graden gewend van de afgelopen na ja laten we zeggen 3/4 weken. Maar hey look at the bright side, 3 maanden vakantie, of iets in die richting, PIP!!! Ik kan niet wachten tot ik pip kan zien. En o ja misschien ook wel fijn om mijn ouders en broertje, opa en oma’s en vrienden even te spreken. Haha. En nu maar lekker naar het Nederlandse weer, frikandellen en kroketten en stroopwafels.

Later,
Jade

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jade

19 jaar en voetballend en studerend in Amerika!

Actief sinds 01 Aug. 2018
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 4812

Voorgaande reizen:

31 Juli 2018 - 01 Juli 2020

Jade goes Usa

Landen bezocht: